スポンサーサイト

line

英語の海に溺れた! ('08,3,23)

K.S.さん(藤沢)の作品です。


This may not be understood by those who can speak English well,

but I need a lot of courage to speak in front of Americans.

I always get nervous when I speak English.

When I went to the U.S.A,

my husband and I were having dinner at a round table.

When I wanted salt that was away across the table,

I wanted to say "Could you pass me the salt?",

but about seven Americans were looking at me.

One was holding a knife and a fork in the air.

My pulse was beating fast.

I wanted my husband to help me. But he didn't notice me.

He was preparing his speech under the table.

It's easy. Every one was waiting for my words.

I must say quickly and wanted to say elegantly.

- motionless scene -

Finally, I said "Could you pass me the salt?",

then, everyone began to move.

"Oh, yeah !" "Pass" "Pass" "Yeah" "Yeah".

"Thank you everyone." I said. I took a little deep breath.

Mr. J saw everything about it at my next seat.

He was laughing, massaged my shoulder and rubbed my back.




<日本語訳 by K.S.>


英語が得意な方にはお分かりにならないと思いますが、

私はアメリカ人の前で英語を話す時大変な勇気が必要なのです。

私が英語で話す時いつもあがってしまいます。

この間もアメリカに行き、夫と円卓で夕食を取っている時 

ちょっとお塩でもかけようかしらと思いきや、

向かい側に行ってしまいました。

「そのお塩を取っていただけませんか?」と言いたかったのですが、

7人位のアメリカ人が私を注目しました。

ある人はナイフとフォークを握ったまま。

脈拍は高鳴ってしまいました。

夫に助けてもらいたかったのですが私に気付かず、

自分のスピーチの準備の紙を机の下で見ているし 

こんな簡単な事言えないでどうするとも思い 

けれど皆は私が言い出すのを待っているし… 

早く言わなくちゃ、(動揺しているけれど)落ち着いて言おう。

そして…「お塩を取っていただけませんか?」 

止まっていた画面は動き出しました。 

皆「なんだ、そんな事だったの」

「ハイ」「パス」「パス」「ハイ」

私「皆さんありがとうございます」と 

そっと深~く息を吐きました。

一部始終を見ていた隣の席のJさんは、

笑いながら私の肩をもんでくれたり、

背中をさすってくれたりしたのでした。



<K.S.さんからひとこと>

このJ氏「ワシントンのご自宅に遊びに来るように」と

かなり頻繁にメールをくれるのです…(汗)



<キャプテン@kiから>

塩取ってもらえてよかったですね!

文章を読んでいてこっちまで緊張してしまいました。★

私も最初は緊張して゛You are welcome."が

のどの奥にひっかかって出てきませんでした。



line
line
line

FC2Ad

line
プロフィール

アンディ

Author:アンディ
こんにちは!大久保で「英語でリーディング専門 クローバー」というマンツーマン英語教室を開いているAndy Tachibanaです。一緒にストーリーを楽しみながら読んで、英語&英会話をマスターしちゃいましょう!!☆
Twitterは clover_reading です。

line
最近の記事
line
カテゴリー
line
リンク
line
ブログ内検索
line
sub_line




Tweet




