スポンサーサイト

line

new friends ('08,11,9)

K.S.さん(藤沢)の作品です。


I got a chance to meet new friends the other day.

To meet new friends is my pleasure!

I was expecting this day to come!

However, my speaking English isn't good...

I felt nervous.

Our teacher prepared a song for us.

Listening to the music, I became relaxed.

Since I could take relaxation,

I was absorbed in the meaning of the song.

I also remembered long time ago.

It was really a good song.

After the lesson they invited me for tea time.

We had a lot of chatting together.

For example, who wrote that blog

and how to brush up English, etcetera.

I was pleased to know that

they read my blog, agreed, and laughed!

I thought for a moment

I will be a writer of English comedy.

I could spend a happy time.




<日本語訳 by K.S.>


先日、新しい友達に会える機会がありました。

友達との出会いは私の喜びです。

私はこの日が来るのを楽しみにしていました。

とはいえ、人前で英語を話すのは苦手…

私は緊張してしまいました。

先生は私達の為にある歌を準備して下さいました。

音楽を聞いているうちにだんだんくつろいできました。

リラックスできたので歌詞の訳に没頭したり

過去の出来事を思い出したりしていました。

本当に良い音楽でした。

授業の後 新しい友人がお茶に誘ってくれました。

私達はたくさん語り合いました。

例えば誰があの英作文を書いたかとか

英語をどのように勉強しているのか等々。

私は彼女達が私のブログを読んで賛同してくれたり

笑ってくれた事がとてもうれしく思いました。

ほんの一瞬、

英語のコメディー作家になろうかと考えてしまいました。

楽しい楽しい一日でした。



<K.S.さんからひとこと>
出会いは人生の財産です。
特に同じ目的を持った人との出会いは
私に希望をもたらしてくれました。



<キャプテン@kiから>
文字を通しての出会いもいいですが、
直接顔を合わせるのはもっと楽しいですね。

(P.S. 掲載がおそくなってしまい、すみませんでした★)





line
line
line

FC2Ad

line
プロフィール

アンディ

Author:アンディ
こんにちは!大久保で「英語でリーディング専門 クローバー」というマンツーマン英語教室を開いているAndy Tachibanaです。一緒にストーリーを楽しみながら読んで、英語&英会話をマスターしちゃいましょう!!☆
Twitterは clover_reading です。

line
最近の記事
line
カテゴリー
line
リンク
line
ブログ内検索
line
sub_line




Tweet




