スポンサーサイト

line

My lost bag ('09, 5,7,)

M.K.さん(新宿) の作品です。

On that day
we had a meeting of old bible class members of the B bank
where I worked as a part-time doctor
at the medical room for thirty years.
It was arranged on Saturday of Easter week every year
from 11 o'clock at T house.
After having a meal
I left there to go to a concert at Triphonie Hall in Kinshicho.
I took the Hibiya line and the JR. After one hour I was barely in time.
The concert was good and enjoyable. It finished at 5 o'clock.
I stopped at a supermarket on my way home in Seijo.

I bought a fish and a bunch of spinach,
just then I felt something was strange with my hand.
I was aware I didn't have my side-bag.
After a while
I realized that I forgot it at a restroom of Shinjuku Station.
I remembered I put an insurance card, an identification card
and some consultation tickets, etc. into it.
I thought I would have been in trouble, if these had been lost.
At once I went to the office in Seijo Station.
A station attendant inquired about my lost bag at Shinjuku Station.
Then he got an answer "The bag is at Shinjuku Station."
He explained to me that the bag was at the lost and found office
that is in the middle of the local train's platform.
I have gone there to get my lost umbrella or something.

I went back to Shinjuku Station with the fish and spinach.
I found my bag, and all the contents were there. I was delighted.
When I came back home, it had become dark. Suddenly I got tired.




<日本語訳 by M.K.>

「忘れ物」

その日B銀行の古い聖書研究会のメンバーの集まりがありました。私は其処の医務室に嘱託医として30年間勤めていました。毎年イースターの週の土曜日11時にT会館に集まるようにきまっていました。私は食事の後、錦糸町のトリフォニーでのコンサートに行くために其処を出ました。日比谷線とJRを使って1時間かかって辛うじて間に合いました。音楽会はとてもよくて楽しみました。5時に終わって、私は帰り道成城でスーパーマーケットに寄りました。

お魚一匹とほうれん草一輪を買ってふと手元がおかしいと思いました。私は手提げ袋をもっていないのに気がつきました。しばらくして私は手提げ袋を新宿駅のトイレに忘れたと思いました。私はその中に保険証、身分証明書、受診券等々入っているのを思い出し無くなったら大変だと思いました。すぐに成城駅に行きました。駅員は私の失くし物について新宿駅に問い合わせていました。それで彼はその手提げは新宿に届いているという返事をもらいました。彼は「その袋は新宿んぼ各駅のホームの中頃にある遺失物係にあります」と説明してくれました。私は傘か何か忘れ物をとりに其処へ行ったことがあります。

私はお魚とほうれん草をもって新宿駅にもどりました。私はバッグを見つけました。そして中味もみんなありました。私は嬉しかった。私が家に帰り着いた時は真っ暗になっていました。どっと疲れが出ました。




<M.Kさんからひとこと>

何時も何を書くか迷うのですが、はずかしいけれどこれは書き易そうだと思って書いてみました。





<キャプテン@kiから>

何をやってもうまくいかない日ってありますね★ 
そんな日は英語で"This is not my day!"と叫んで
ストレスを発散させましょう。少しは気分もすっきりする・・かも。






line
line
line

FC2Ad

line
プロフィール

アンディ

Author:アンディ
こんにちは!大久保で「英語でリーディング専門 クローバー」というマンツーマン英語教室を開いているAndy Tachibanaです。一緒にストーリーを楽しみながら読んで、英語&英会話をマスターしちゃいましょう!!☆
Twitterは clover_reading です。

line
最近の記事
line
カテゴリー
line
リンク
line
ブログ内検索
line
sub_line




Tweet




