
line

あき(秋)のスペシャルレッスン

M.A.さん(藤沢)の作品です。


Thank you very much for aki's special lesson.

I got strong incentives from the members

in aki's Shinjuku class by studying with them.

So, I thought I have to work hard to study.

But I felt miserable because I can't start it.

Though I thought I would like to try "This word"

or "That word", I have forgotten about them soon.

I'm always having thanks to the teacher aki

for teaching me as such.

And I had a good time

in the potluck party after the lesson.

There were nice dishes.

I regretted that I didn't learn these recipes.

My friends were glad to receive letters

with the "pressed flower" that I got from a member.

I was glad to receive hospitality from K-san.

I'm happy that I met the great women.

I'm looking forward to seeing them, again.



<日本語訳 by M.A.>

アキ先生のスペシャルレッスンをありがたく思っています。

新宿クラスの方々と一緒に勉強して強い刺激をうけました。

私もガンバラねば!と思ったのですが、

一歩をふみ出せない情けない私です。

習ったあの言葉を使ってみよう、この言葉を使ってみよう

と思うのですが、すぐに忘れてしまいます。

そんな私を指導して下さる先生にいつも感謝しています。

また、持ちよりパーティでは楽しいひと時を過ごしました。

おいしいものばかりで

レシピを教えて頂けばよかったと思っています。

頂いた押し花シールを手紙に貼って送り、友人に喜ばれました。

Kさんのあたたかいおもてなしにも感激しました。

すばらしい方々とお会いできて幸せです。

またみなさんと御一緒できるのを楽しみにしています。



<M.A.さんからひとこと>


感謝の気持ちをもっとうまく表現したかったです。



<キャプテン@kiから>


実際に言えなかったとしても、

「英語でこれを言ってみよう」

と頭の中で考えることが、一種のリハーサルとなり、

英会話のイメージトレーニングになるそうです。☆

スペシャルレッスン御参加ありがとうございます!

Mさんは地元ということもあり、いろいろお手伝いしてくれましたね。

Thank you very much! 

2回「英語の歌」が続いたので、

次回、機会があったら「英語のクイズ」も面白いかなと考えています。♪











line
line
line

FC2Ad

line
プロフィール

アンディ

Author:アンディ
こんにちは!大久保で「英語でリーディング専門 クローバー」というマンツーマン英語教室を開いているAndy Tachibanaです。一緒にストーリーを楽しみながら読んで、英語&英会話をマスターしちゃいましょう!!☆
Twitterは clover_reading です。

line
最近の記事
line
カテゴリー
line
リンク
line
ブログ内検索
line
sub_line




Tweet




